De laatste dingetjes

De laatste documenten gaan over en weer in onze drive, gelukkig houden we een geordend mappensysteem aan. Hierdoor zijn de documenten goed terug te vinden.

mappen

De blog moet worden ingeleverd via blackboard, er dient een pdf van gemaakt te worden. Om dit te doen heb ik de volgende site gebruikt
https://help.edublogs.org/blog-to-book/

Het ging niet zo soepel zoals ik had gehoopt, want ik moest behoorlijk zoeken waar alle knoppen staan. De UX en UI kunnen nog wat gebruiksvriendelijker. Na lang zoeken kom ik erachter dat ik niet de bevoegdheid had op de blog om bij die goede knoppen te komen.
Nadat Mark mij de volle toegang heeft gegeven, kon ik de blog voor het team omzetten naar pdf door deze eerste te exporteren en daarna om te zetten via de eerder genoemde site.

Retrospective: Esmee

Terugkijken op Content Creation betekent in mijn geval terugkijken op drie jaar. Terugkijkend zijn mijn vaardigheden in de afgelopen jaren erg vooruitgegaan op verschillende vlakken. Technisch gezien was mijn kennis over 360 video’s niet bestaand. Hoewel er nog veel te leren valt op dit vlak ben ik nu bekend met de basis van 360 video en audio en ben ik instaat dit zelf te produceren. Ook heb ik geleerd hoe je foley sound op kan nemen, editen en sound processing (volume levelen en ruis weghalen). Jaar één heb ik oefening gekregen in editen en in het tracken van beweging in After Effects en dit toepassen op een gemaskt adjustment layer om zo een effect in een video te integreren. Dit jaar heb ik nog veel meer opgepakt op het gebied van VFX. Ook merk ik dat, sinds ik stage loop, mijn kennis in After Effects enorm vergroot is en ik nog amper aan het zoeken ben naar tutorials.

Op het vlak van communiceren, timemanagement en groepswerk is Content Creation ook een aardig leerproces geweest. De eerste twee jaar werkte ik met een leuk team van vriendinnen. Helaas waren we allemaal erg druk met andere, ook belangrijke, prioriteiten en lukte het ons niet goed alles te combineren. Wellicht waren we ook te toegevelijk met elkaar wegens onze vriendschap en omdat we elkaars situatie goed begrepen en herkenden.

Dit jaar werkte ik wederom met een team die tegelijkertijd ook andere prioriteiten had; stage, herkansingen, minor, SSS. Dit keer zelfs met nog meer afstand tussen ons dus communicatie is key. Naast dat ik hierdoor heb geleerd beter te worden in de manier van communiceren heb ik ook geleerd assertiever te zijn. Ik was gewend dat vaak iemand in een team die rol wel neemt. Met beide teams zijn er alleen momenten geweest waarop niemand actief initiatief nam, inclusief ikzelf. En heb ik geleerd dat, wanneer je iets gedaan wil krijgen, je dit wel moet doen. Gelukkig waren we dit jaar allemaal gemotiveerd deze module te herkansen nu het nog mogelijk is en hebben we ons allen samen ingezet om dit zo goed mogelijk gedaan te krijgen.

Één les welke ik zeker blijf meenemen: avoid redo’s at all cost.