Reflectie Maurits

Met goede verwachtingen zal ik straks die bioscoop binnenlopen, immers hebben wij alle vier ons best gedaan om een mooi resultaat te creëren.
Dit vak was voor mij nog best een uitdaging, ik was namelijk nog niet bekend met visual effects en hoe je in teamverband een video moet produceren. Communicatie was een punt waarop ik ging letten bij mijzelf, voor een goed samenwerkingsverband. Ik heb mij daarom ingezet om zo helder mogelijk te communiceren, door bijvoorbeeld aan het einde van een overleg alles nog samen te vatten en eventuele taken op te schrijven. Door open en eerlijk te communiceren verliep de communicatie naar mijn idee prima binnen het team. Voor de toekomst wil ik proberen om duidelijker mijn verwachten te uiten, maar ook de verwachtingen van de andere te achterhalen. Om ervoor te zorgen dat je elkaar beter begrijpt.
Ik wilde graag de rol als hoofdeditor, om mij meer te verdiepen in hoe je goed moet editen. Nu ben ik erg blij dat ik hiervoor heb gekozen, want als ik terug kijk naar mijn eerste edit en hoe die nu uiteindelijk is geworden zie ik wel een groot verschil. Hiermee kun je zien dat ik vooruit ben gegaan. Ik heb meer geleerd over continuïteit, in de toekomst wil ik meer leren over snelheid van de film met betrekking tot cutting in motion.
Ik ben tevreden met mijn bijdrage en inzet voor het eindproduct. Het meest trots ben ik op het analoge vertigo effect, het was veel oefenen en proberen maar er zat een goed shot tussen. Anders had ik het een digitaal vertigo effect moete maken. In de toekomst wil ik meer leren over 360 en cinematografie, daardoor nemen editing mogelijkheden ook toe.

 

 

Behind the Scenes – Final

Na een stressvolle dag, met directe feedbackrondes binnen onze groepsapp is de behind the scenes af. Ondanks dat we te horen kregen over de BTS edit na het filmen, is het gelukt een video in elkaar te zetten die een klein kijkje geeft in het proces van ons team, en activiteiten daar om heen. Hier onder staat de uiteindelijke versie;

Behind the Scenes – V2

Tussen de eerste en 2de edit heb ik heel veel extra materiaal gekregen waardoor ik het beeld van opnames en alles er om heen wat beter kan schetsen. Veel inhoudelijke feedback heb ik er niet op gekregen, dus ga ik deze afwerken zodat hij langer is dan 1 minuut en nog wat lege vakken invullen als de ‘PLACEHOLDER KEUKENSCENE BTS’.

Behind the Scenes – V1

Door miscommunicatie was het niet duidelijk wie binnen het team de ‘Behind the scenes’ ging monteren. Gelukkig kwamen we hier nog (net) op tijd achter en heb ik deze taak kunnen oppakken met wat hulp van Maurits. In deze post zal ik de eerste edit laten zien en daar naast een snelle feedback ronde doen binnen mijn groepje.