Color Grading

Voor het color graden heb ik eerst deze tutorial tutorial bezocht. Hier laten ze zien dat je door een mask te tracken heel mooi de persoon en de achtergrond los van elkaar kan graden. Hierdoor krijg je mooie resultaten dat de focus goed op de persoon ligt. Bij de tutorial hebben ze alleen minder beweging erin zitten en doe premiere vrijwel al het tracking werk. Bij onze video is dat helaas anders en daarom moet ik ieder frame handmatig tracken. Dit kost heel veel tijd en daarom ben ik nog op zoek geweest naar andere mogelijkheden.

Esmee vertelde me dat er iets is waarmee je een kleur kan selecteren zodat je die apart kan bewerken. Hier kwam ik bij de tutorials uit die je in de bronnen kan vinden. Ik had ernaar gekeken en vond het eerlijk gezegd te triest voor woorden. Dit zou ik niet in mijn video willen stoppen. Ik heb het nog voor de goede orde even geprobeerd, maar ook gauw weer verwijderd. Het ziet ernaar uit dat het tracken wordt en nog harder werken.

Ik ben gaan tracken in mocha en op even weer op gang te komen heb ik deze tutorial bekeken. Gelukkig is het werk niet heel moeilijk, maar wel tijdrovend. Daarom ben ik maar zsm aan de gang gegaan. Schermafbeelding 2019-04-16 om 14.58.11

Ik ben begonnen met een shot te tracken en het resultaat is wel goed te zien. Als je strak trackt, kost het dus veel tijd, maar kan je wel goed color graden. Hier kan je het verschil zien.

 

Bronnen
https://www.youtube.com/watch?v=YWQyF9MtPAc
https://www.youtube.com/watch?v=0d940HDEhkQ 

Leave a comment