Updates

Wanneer je bezig bent met een project is het altijd spannend om updates uit te voeren bij de programma’s die je gebruikt. Op mijn laptop heb ik nu de nieuwste versie van Premiere Pro Cc, helaas is dat programma te zwaar en kon ik de edit niet meer afmaken op mijn laptop.

Op mijn desktop kon die niet naar de nieuwste versie van premiere pro updaten, omdat ik daar windows 8 op had. Windows 10 update

Na het update van mijn desktop naar windows 10 was ik een dag verder. Oude programma’s en besturingssystemen updaten kost behoorlijk veel tijd.

Dat was behoorlijk frustrerend, omdat je dan pas merkt hoe afhankelijk je bent van je hard- en software.

7de edit

 

In de 6de edit heb ik een shot van het greenscreen ingezoomd, omdat we alleen long shots hebben. Ik probeerde hierdoor een afwisseling te creƫren tussen de greenscreen shots. Mark merkte op dat het ingezoomde shot te wazig was, deze is 250% van de scale.

Ik heb toen nog twee varianten gemaakt, eentje met 180% scale en eentje 100%. 100% is de originele grootte van het shot.

Hieronder zie je de drie video’s:

250%:

 

180%:

 

100%:

 

Na overleg hebben we besloten dat de 180% onze final cut wordt.

 

Colour correcting

Toen ik met colour correcting bezig wou heb ik eerst Maurits even gevraagd wat makkelijk was. Hij zei dat hij nog wat dingen aan wou passen en dat ik beter met het einde kon beginnen. Daarom dacht ik, ik pak het vanaf de greenscreen shots. Hier ben ik de hele middag mee aan de slag gegaan en heb daarvoor verschillende tutorials gekeken en heb ik de site van adobe met wat tips geraadpleegd (zie bronnen).

Ik zag in de waveform en in de parade dat er nog wat groen op de persoon zat. Het lukte me niet helemaal om het weg te halen, dus heb ik Esmee gecontact die het greenscreen werkt op zich neemt. Toen kwam ik er dus achter dat zij ook heel veel groen, misschien wel alles, uit de persoon gaat halen. Dus eigenlijk ben ik de hele middag met iets bezig geweest wat niet echt handig was. Als zij dan al het groen weghaalt en ik dan later mijn effect erover doe, kan het heel anders uitpakken. Eigenlijk heb ik hier dus aardig wat tijd verspild.

Op het eind heb ik de shots die corrected zijn even naast elkaar gezet en toen viel het me op dat het verschil heel klein is. Boven is zonder en onder is met color correction. Zie de video hieronder.

Maar gelukkig leer je van je fouten. De laatste tutorial die ik keek (de onderste bron) heeft me ook veel geholpen met het kijken naar de waveforms, vectors en parades. Deze tutorial kwam wel pas wat later op mijn pad, dus heb niet alles kunnen toepassen. Maar in ieder geval weet ik voor de volgende keer als ik aan de slag ga, hoe ik nu te werk kan gaan.

 

Bronnen
https://helpx.adobe.com/nl/premiere-pro/using/color-workflows.html